1.13.1 Všeobecne
Nasledujúce postupy slúžia ako návod, ako má postupovať pilot lietadla, ktoré je predmetom protiprávneho zasahovania.
1.13.2 Postupy
1.13.2.1 Ak je lietadlo predmetom protiprávneho zasahovania, musí sa pokúsiť o nastavenie odpovedača na kód 7500 a informovať príslušné stanovište
ATS o všetkých s tým súvisiacich významných okolnostiach, ako aj o každom odchýlení sa od platného letového plánu, ktoré si vyžiadali okolnosti s cieľom umožniť stanovišťu
ATS udeliť lietadlu prednosť a minimalizovať konflikt s inými lietadlami.
1.13.2.2 Ak je lietadlo predmetom protiprávneho zasahovania, veliteľ lietadla sa musí čo najskôr pokúsiť pristáť na najbližšom vhodnom letisku, prípadne mieste prevádzky, alebo na vyhradenom letisku, prípadne mieste prevádzky, ktoré mu pridelí príslušný orgán, s výnimkou prípadu, ak si situácia na palube vyžaduje iný postup.
1.13.2.3 Ak veliteľ lietadla nemôže pokračovať na letisko v súlade s odsekom
ENR 1.13.2.2, mal by pokračovať v lete po pridelenej trati a v pridelenej cestovnej hladine aspoň dovtedy, kým nebude môcť upovedomiť stanovište
ATS, alebo kým nebude lietadlo v dosahu radaru.
1.13.2.4 Ak sa musí lietadlo, ktoré je predmetom protiprávneho zasahovania, odchýliť od pridelenej trate, alebo musí opustiť pridelenú cestovnú hladinu a nemá možnosť nadviazať spojenie s
ATS, musí pilot vždy, ak je to možné a ak si situácia na palube nevyžaduje iný postup, pokúsiť sa vysielať výstrahy na núdzovej frekvencii
VHF a na ďalších príslušných frekvenciách a ak je to vhodné a situácia to umožňuje, je potrebné využiť ďalšie vybavenie (napr. palubný odpovedač, prenos dát a pod.) a pokračovať v lete v hladine, ktorá sa odlišuje od cestovných hladín obyčajne používaných pri letoch
IFR v danej oblasti o 500 ft (150 m) pri lete v letovej hladine nižšej alebo rovnej ako
FL 410 alebo o 1 000 ft (300 m) pri lete v letovej hladine vyššej ako
FL 410.