LZZI — Žilina
1 |
Zemepisné súradnice ARP a poloha na AD |
491400N 0183649E Geometrický stred RWY 06/24. |
2 |
Smer a vzdialenosť od (mesta) |
275°, 12 km od železničnej stanice Žilina. |
3 |
Nadmorská výška/Vzťažná teplota |
1 020 ft (311 m)/ 25,6 °C (JUL) |
4 |
Zvlnenie geoidu v AD ELEV PSN |
140 ft (43 m) |
5 |
Magnetická deklinácia/Ročná zmena | 5°E (2020)/9'E |
6 |
Správa letiska, adresa, telefón, fax, AFS |
Poštová adresa:
Letisková spoločnosť Žilina, a. s. TEL: +421/911/60 06 94 TEL: +421/903/53 36 01 AFTN: LZZIYDYX e-mail: operate@airport.sk web: www.airport.sk |
7 |
Povolený druh prevádzky (IFR/VFR) |
IFR/VFR, deň/noc |
8 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Správa letiska |
MON-FRI: 0700-1500 (0600-1400)
Mimo OPR HR a HOL O/R 24 HR PN počas OPR HR. |
2 |
Colné a pasové vybavenie |
Colné a pasové služby môžu byť správou letiska zabezpečené pre lety mimo Schengenského priestoru na základe predchádzajúcej písomnej žiadosti zaslanej správe letiska na adresy: TEL:+421/911/60 06 94 SITA:ILZAPXH e-mail:operate@airport.sk Písomná žiadosť musí byť zaslaná 1 pracovný deň vopred do 1100 (1000) a zabezpečenie služieb musí byť potvrdené správou letiska. |
3 |
Zdravotná a sanitárna služba |
Na vyžiadanie. |
4 |
Letisková informačná služba |
H24, len prostredníctvom CARO: TEL: +421/2/48 57 22 80 IBAF web: www.lps.sk/ibaf |
5 |
Ohlasovňa letových prevádzkových služieb |
H24, len prostredníctvom CARO: TEL: +421/2/48 57 22 80 IBAF web: www.lps.sk/ibaf |
6 |
Meteorologická služobňa |
H24, len prostredníctvom CMBO Bratislava: TEL: +421/2/48 57 42 63 Samoobslužný brífing - IBAF web: www.lps.sk/ibaf Pozri podsekciu LZZI AD 2.11. |
7 |
Letové prevádzkové služby |
MON-FRI: 0700-1500 (0600-1400) Mimo OPR HR a SAT, SUN, HOL pozri odsek LZZI AD 2.3.1. |
8 |
Plnenie palív |
Ako správa AD. Mimo OPR HR a HOL O/R predložiť žiadosť AD OPR prostredníctvom TEL: 0911/60 06 94. |
9 |
Poskytovanie handlingu |
Ako správa AD. |
10 |
Bezpečnostná ochrana |
Ako správa AD. |
11 |
Odnámrazovanie |
Ako správa AD. |
12 |
Poznámky |
Mimo OPR HR ATZ aktivovaný pozri LZZI AD 2.20.12. Mimo OPR HR prístup k lietadlu cez terminál žiadať prostredníctvom TEL: 0911/89 90 04. |
1 |
Zariadenia na vybavovanie nákladu |
Na vyžiadanie. |
2 |
Druhy palív a oleja |
JET A1 |
3 |
Zariadenia na plnenie palivom a kapacita |
JET A1:
|
4 |
Odnámrazovacie zariadenia |
K dispozícii. Používaná odmrazovacia kvapalina typ I. |
5 |
Hangárový priestor pre cudzie lietadlá |
Obmedzené, po dohode s prevádzkovateľom AD 24 HR PN. |
6 |
Opravárenské služby pre cudzie lietadlá |
Obmedzené, iba po dohode s prevádzkovateľom AD. |
7 |
Poznámky |
NIL |
1 |
Hotely |
Motel 2 km od AD, hotely v meste. |
2 |
Stravovacie zariadenia |
Na AD bufet s obmedzenou OPR HR. Reštaurácia v moteli pri AD a v meste. |
3 |
Dopravné prostriedky |
Autobusy a mikrobusy O/R, verejná doprava, taxi. |
4 |
Zdravotná služba |
Na AD NIL. Nemocnice v meste Bytča a Žilina (6 - 15 km). |
5 |
Banka a poštový úrad |
Na AD NIL. V meste Žilina (15 km). |
6 |
Cestovná kancelária | Na AD NIL. V meste Žilina (15 km). |
7 |
Poznámky |
Podrobnejšie informácie o horeuvedených zariadeniach je možné získať na správe AD. |
1 |
Požiarna kategória letiska | CAT 3: OPR HR ako správa AD. |
2 |
Vybavenie pre záchrannú službu |
K dispozícii. |
3 |
Kapacity na odstránenie pohybu neschopných lietadiel |
K dispozícii do kategórie lietadiel ATR42. Telefónne číslo zodpovedného letiskového koordinátora: 0903/42 67 58. |
4 |
Poznámky |
Zvýšenie do CAT 4 možné O/R 24 HR PN. |
1 |
Typy čistiaceho zariadenia |
Snehový pluh, snehová radlica, snehový zametač, snehová fréza, chemické čistenie. |
2 |
Poradie dôležitosti čistenia |
|
3 |
Poznámky |
Informácie o odstraňovaní snehu sa publikujú od NOV do APR v správach SNOWTAM. Pozri tiež snehový plán v odseku AD 1.2.2. |
Odbavovacia plocha |
Povrch |
Únosnosť |
---|---|---|
1 | 2 | 3 |
APN |
betón/asfalt |
PCN 29/R/B/X/T |
Rolovacia dráha |
Šírka |
Povrch |
Únosnosť |
---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 |
A |
15 m |
betón/asfalt |
PCN 45/F/B/X/T |
B |
8 m |
betón/asfalt |
PCN 45/F/B/X/T |
Odbavovacia plocha, ELEV 310 m.
NIL.
NIL.
1 |
Použitie ID značiek stojísk a vodiace čiary rolovacích dráh a vizuálny navádzací/parkovací systém na stojiská ACFT |
Vodiace čiary, značky stojísk. |
2 |
Značenie a svetelné návestidlá RWY a TWY |
RWY 06/24 - spevnená
RWY 06/24 - nespevnená
TWY A:
TWY B:
|
3 |
Stop priečky |
NIL |
4 |
Poznámky |
NIL |
Údaje o prekážkach v Priestore 2 nie sú k dispozícii.
Názov | Typ OBST | Poloha OBST | ELEV/HGT (m) | Denné značenie LGT - Farba, Typ | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
BYTCA KINEX |
komín |
491303,8N 0183322,7E |
380/76 |
áno áno - R | |
DOLNY HRICOV SEVER STROMORADIE 1 |
stromy |
491416,5N 0183733,4E 491422,2N 0183759,9E |
343/29 |
nie nie |
Líniová prekážka |
KOTESOVA JUH 1 |
strom |
491348,4N 0183601,2E |
328/23 |
nie nie | |
KOTESOVA JUH 2 |
strom |
491341,2N 0183602,5E |
323/18 |
nie nie | |
LETISKO LZZI, ANEMOMETER RWY 06 END |
stožiar |
491401,3N 0183659,2E |
321/11 |
áno áno - R, FLG, LIH | |
LETISKO LZZI, ANEMOMETER RWY 06 TDZ |
stožiar |
491353,9N 0183636,8E |
320/11 |
áno áno - R, FLG, LIH | |
LETISKO LZZI, DME ZNA |
stožiar |
491352,1N 0183636,0E |
326/17 |
áno áno - neznáme | |
TEREN - KOTA |
terénna kóta |
491441,6N 0184026,6E |
460/0 |
nie nie | |
TEREN - KOTA - STROMY |
terénne kóty |
491547,2N 0183659,6E |
545/25 |
nie nie | |
TEREN - KOTA - STROMY - LOZISKA |
terénne kóty |
491516,9N 0183458,4E |
545/28 |
nie nie | |
TEREN - STROMY - OSTRY VRCH |
terénne kóty |
491248,6N 0183620,8E |
573/25 |
nie nie | |
TEREN - STROMY - SENKOV |
terénne kóty |
491339,4N 0183902,5E |
595/25 |
nie áno - neznáme | |
TEREN - STROMY - VELKA SKALA |
terénne kóty |
491308,4N 0183759,1E |
555/25 |
nie nie | |
ZAHRADISKA |
stožiar |
491450,7N 0183702,6E |
487/32 |
áno áno - neznáme |
Názov | Typ OBST | Poloha OBST | ELEV/HGT (m) | Denné značenie LGT - Farba, Typ | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Bytča Kinex |
komín |
491303,8N 0183322,7E |
380/76 |
áno áno - R | |
Dolný Hričov sever stromoradie 1 |
stromy |
491416,5N 0183733,4E 491422,2N 0183759,9E |
343/29 |
nie nie |
Líniová prekážka |
Kotešová juh 1 |
strom |
491348,4N 0183601,2E |
328/23 |
nie nie | |
Kotešová juh 2 |
strom |
491341,2N 0183602,5E |
323/18 |
nie nie | |
Letisko LZZI, Anemometer RWY 06 END |
stožiar |
491401,3N 0183659,2E |
321/11 |
áno áno - R, FLG, LIH | |
Letisko LZZI, Anemometer RWY 06 TDZ |
stožiar |
491353,9N 0183636,8E |
320/11 |
áno áno - R, FLG, LIH | |
Letisko LZZI, DME ZNA |
stožiar |
491352,1N 0183636,0E |
326/17 |
áno áno - neznáme | |
Terén - kóta |
terén |
491441,6N 0184026,6E |
460/0 |
nie nie | |
Terén - kóta - stromy |
terén |
491547,2N 0183659,6E |
545/25 |
nie nie | |
Terén - kóta - stromy - Loziská |
terén |
491516,9N 0183458,4E |
545/28 |
nie nie | |
Terén - stromy - Ostrý vrch |
terén |
491248,6N 0183620,8E |
573/25 |
nie nie | |
Terén - stromy - Senkov |
terén |
491339,4N 0183902,5E |
595/25 |
nie áno - neznáme | |
Terén - stromy - Veľká skala |
terén |
491308,4N 0183759,1E |
555/25 |
nie nie | |
Záhradiská |
stožiar |
491450,7N 0183702,6E |
487/32 |
áno áno - neznáme |
Názov | Typ OBST | Poloha OBST | ELEV/HGT (m) | Denné značenie LGT - Farba, Typ | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
RWY 06 | |||||
DIVINKA | stožiar | 491539,0N 0184216,8E | 578/54 | áno áno - LIL | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 12 |
DOLNY HRICOV SEVER STROMORADIE 1 | stromy | 491416,5N 0183733,4E 491422,2N 0183759,9E | 343/29 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 9 Líniová prekážka |
DOLNY HRICOV SEVER STROMORADIE 2 | stromy | 491423,8N 0183807,4E 491422,4N 0183822,2E | 349/35 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 10 Líniová prekážka |
HORNY HRICOV 110 KV 1 | stožiar | 491434,7N 0183940,9E | 433/30 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 11 |
HORNY HRICOV 110 KV 2 | stožiar | 491443,1N 0183952,9E | 448/30 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 11 |
HORNY HRICOV 110 KV 3 | stožiar | 491449,1N 0184001,3E | 442/28 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 11 |
HORNY HRICOV 110 KV 4 | stožiar | 491453,1N 0184007,1E | 420/28 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 11 |
HORNY HRICOV 110 KV 5 | stožiar | 491501,3N 0184018,8E | 419/29 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 11 |
HORNY HRICOV 110 KV 6 | stožiar | 491508,1N 0184026,2E | 409/28 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 11 |
LETISKO LZZI, ILS LOC 06 | anténa | 491412,5N 0183727,9E | 314/3 | áno áno - neznáme | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 8 |
Názov | Typ OBST | Poloha OBST | ELEV/HGT (m) | Denné značenie LGT - Farba, Typ | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
RWY 24 | |||||
BYTCA KINEX | komín | 491303,8N 0183322,7E | 380/76 | áno áno - R | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 7 |
BYTCA MAKYTA | komín | 491300,4N 0183350,8E | 354/50 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 6 |
KOTESOVA JUH 1 | strom | 491348,4N 0183601,2E | 328/23 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 2 |
KOTESOVA JUH 2 | strom | 491341,2N 0183602,5E | 323/18 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 3 |
KOTESOVA JUH MOSTIK | most | 491339,6N 0183557,8E 491338,8N 0183602,2E | 320/16 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 4 Líniová prekážka |
KOTESOVA JUH NN | elektrické vedenie | 491343,7N 0183604,7E 491343,6N 0183559,0E | 318/12 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 1 Líniová prekážka |
KOTESOVA JUH STROMORADIE | stromy | 491336,6N 0183550,5E 491344,5N 0183544,2E | 323/16 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 5 Líniová prekážka |
RWY | Názov | Typ OBST | Poloha OBST | ELEV/HGT (m) | Denné značenie LGT - Farba, Typ | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
06 | Divinka | stožiar | 491539,0N 0184216,8E | 578/54 | áno áno - LIL | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 12 |
Dolný Hričov sever stromoradie 1 | stromy | 491416,5N 0183733,4E 491422,2N 0183759,9E | 343/29 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 9 Líniová prekážka | |
Dolný Hričov sever stromoradie 2 | stromy | 491423,8N 0183807,4E 491422,4N 0183822,2E | 349/35 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 10 Líniová prekážka | |
Horný Hričov 110 kV 1 | stožiar | 491434,7N 0183940,9E | 433/30 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 11 | |
Horný Hričov 110 kV 2 | stožiar | 491443,1N 0183952,9E | 448/30 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 11 | |
Horný Hričov 110 kV 3 | stožiar | 491449,1N 0184001,3E | 442/28 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 11 | |
Horný Hričov 110 kV 4 | stožiar | 491453,1N 0184007,1E | 420/28 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 11 | |
Horný Hričov 110 kV 5 | stožiar | 491501,3N 0184018,8E | 419/29 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 11 | |
Horný Hričov 110 kV 6 | stožiar | 491508,1N 0184026,2E | 409/28 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 11 | |
Letisko LZZI, ILS LOC 06 | anténa | 491412,5N 0183727,9E | 314/3 | áno áno - neznáme | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 8 | |
24 | Bytča Kinex | komín | 491303,8N 0183322,7E | 380/76 | áno áno - R | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 7 |
Bytča Makyta | komín | 491300,4N 0183350,8E | 354/50 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 6 | |
Kotešová juh mostík | most | 491339,6N 0183557,8E 491338,8N 0183602,2E | 320/16 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 4 Líniová prekážka | |
Kotešová juh NN | elektrické vedenie | 491343,7N 0183604,7E 491343,6N 0183559,0E | 318/12 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 1 Líniová prekážka | |
Kotešová juh stromoradie | stromy | 491336,6N 0183550,5E 491344,5N 0183544,2E | 323/16 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 5 Líniová prekážka | |
Kotešová juh 1 | strom | 491348,4N 0183601,2E | 328/23 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 2 | |
Kotešová juh 2 | strom | 491341,2N 0183602,5E | 323/18 | nie nie | REF AD 2-LZZI-3-1 NR 3 |
NIL
Údaje o prekážkach v Priestore 3 nie sú k dispozícii.
1 |
Príslušná MET služobňa |
Central MET Briefing Office (CMBO) Bratislava |
2 |
Prevádzkový čas MET služobňa mimo prevádzkového času |
H24 CMBO Bratislava |
3 |
Služobňa zodpovedná za prípravu TAF Doba platnosti |
CMBO Bratislava, MBO Košice (striedavo) 9 HR, vydávané každé 3 HR (o 0200, 0500, 0800, 1100, 1400, 1700, 2000, 2300) |
4 |
Typ pristávacej predpovede Interval vydávania |
NIL |
5 |
Brífing/poskytované konzultácie |
Telefonický brífing alebo konzultácia prostredníctvom CMBO Bratislava alebo samoobslužný brífing IBAF (pozri odsek GEN 3.5.9). |
6 |
Letová dokumentácia Používaný(é) jazyk(ky) |
Mapy, vo forme textu SK, EN |
7 |
Mapy a ostatné informácie, ktoré sú k dispozícii pri meteorologickom brífingu alebo konzultácii |
Mapy výškového vetra a teploty pre hladiny 850, 700, 600, 500, 400, 350, 300, 270, 250, 220, 200, 150, 100 hPa, mapy význačného počasia (SWM, SWH). |
8 |
Doplňujúce zariadenie, ktoré je k dispozícii pri poskytovaní informácií |
WXR, APT Poznámka: Informácie sú dostupné prostredníctvom IBAF web (www.lps.sk/ibaf). |
9 |
Stanovištia ATS, ktorým sú poskytované informácie |
Žilina TWR |
10 |
Doplňujúce informácie |
CMBO Bratislava a MBO Košice môžu poskytovať služby alternatívne. CMBO Bratislava TEL: +421/2/48 57 42 63 +421/2/48 57 42 64 FAX: +421/2/43 33 85 48 MBO Košice TEL: +421/55/622 22 55 FAX: NIL |
Označenie RWY NR |
Zemepisný a magnetický smer |
Rozmery RWY (m) |
Únosnosť (PCN) a povrch RWY a SWY |
Zemepisné súradnice pre THR Zemepisné súradnice pre koniec RWY Zvlnenie geoidu pre THR |
Nadmorská výška THR a najvyššia nadmorská výška TDZ prístrojovej RWY |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
06 |
064,66° GEO 059,38° MAG |
1 150 x 30 |
PCN 45/F/B/X/T betón/asfalt |
491352,43N 0183623,20E - GUND 42,6 m |
THR 1 015,5 ft (309,5 m) |
24 |
244,68° GEO 239,40° MAG |
1 150 x 30 |
PCN 45/F/B/X/T betón/asfalt |
491408,34N 0183714,52E - GUND 43 m |
THR 1 020 ft (311 m) |
06* 1) |
064,67° GEO 059,39° MAG |
1 130 x 45 |
4 700 kg/0,31 MPa tráva |
N/A |
N/A |
24* 1) |
244,68° GEO 239,40° MAG |
1 130 x 45 |
4 700 kg/0,31 MPa tráva |
N/A |
N/A |
Poznámka:
1) Trávnatá RWY 06*/24* je uzatvorená.
Sklon RWY a SWY (%) |
Rozmery SWY (m) |
Rozmery (m) a povrch RESA |
Rozmery CWY (m) |
Rozmery (m) a povrch vzletových a pristávacích pásov |
Bezprekážkový priestor | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
RWY 06 |
-0,5 +0,5 +0,15 |
225 m 350 m 575 m |
NIL |
240 x 120 tráva |
60 x 150 |
1 270 x 150 tráva |
NIL |
RWY 24 |
-0,15 -0,5 +0,5 |
575 m 350 m 225 m |
NIL |
120 x 60 tráva |
60 x 150 |
1 270 x 150 tráva |
NIL |
RWY 06* |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL | ||
RWY 24* |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL |
Označenie RWY |
TORA (m) |
TODA (m) |
ASDA (m) |
LDA (m) |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
06 |
1 150 |
1 210 |
1 150 |
1 150 |
NIL |
24 |
1 150 |
1 210 |
1 150 |
1 150 |
NIL |
06* |
1 130 |
1 190 |
1 130 |
1 130 |
RWY CLSD |
24* |
1 130 |
1 190 |
1 130 |
1 130 |
RWY CLSD |
Označenie RWY |
APCH LGT |
THR LGT |
VASIS (MEHT) PAPI |
TDZ LGT |
Osové svetelné návestidlá RWY |
Postranné dráhové svetelné návestidlá RWY |
Koncové svetelné priečky RWY |
SWY svetelná sústava |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
typ LEN INTST |
farba WBAR |
LEN |
LEN, vzdialenosť farba INTST |
LEN, vzdialenosť farba INTST |
farba WBAR |
LEN farba | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
06 |
PALS CAT I 540 m LIH/LIM FLG LGT |
G G |
PAPI L/3,5° (13,1 m) |
NIL |
NIL |
1 150 m, 60 m W FM 720 Y LIH/LIM |
R - |
NIL |
24 |
NIL |
G - |
PAPI L/4,5° (8,3 m) |
NIL |
NIL |
1 150 m, 60 m W FM 670 Y LIM |
R - |
NIL |
06* |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL |
24* |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL |
NIL |
1 |
Umiestnenie ABN/IBN, charakteristika a prevádzkový čas |
NIL |
2 |
Umiestnenie LDI a LGT Umiestnenie anemometra a LGT |
Anemometer RWY 06 TDZ: 268 m FM THR RWY 06, vpravo, LGTD Anemometer RWY 06 END: 775,5 m FM THR RWY 06, vpravo, LGTD |
3 |
Postranné a osové svetelné rady TWY |
Postranné rady - modré, po oboch stranách TWY A. |
4 |
Náhradný zdroj/čas prepnutia |
Áno/15 s. |
5 |
Poznámky |
NIL |
NIL.
1 |
Označenie a vodorovné hranice |
CTR ŽILINA 492317N 0184502E 492239N 0184738E 491701N 0185141E 491506N 0185014E 491348N 0184558E kruhový oblúk CW 6 NM okolo 491400N 0183649E do 490831N 0183308E 490444N 0182103E 491346N 0181427E 492317N 0184502E |
2 |
Zvislé hranice |
5 000 ft AMSL / GND |
3 |
Klasifikácia vzdušného priestoru |
D Mimo OPR HR TWR ŽILINA sa klasifikácia mení na triedu G. |
4 |
Volací znak ATS/použitý(é) jazyk(y) |
ŽILINA VEŽA/SK, EN |
5 |
Prevodná nadmorská výška |
10 000 ft AMSL |
6 |
Poznámky |
NIL |
Názov služby |
Volací znak |
Frekvencia |
Prevádzkový čas |
Poznámky |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
APP/TWR |
ŽILINA VEŽA |
124,150 MHz 118,400 MHz1) 121,500 MHz2) |
Ako letové prevádzkové služby3) |
1) Náhradná FREQ 2) Núdzová FREQ 3)Pozri odsek LZZI AD 2.3.7. |
Typ zariadenia, MAG VAR |
ID |
Frekvencia |
Prevádzkový čas |
Zemepisné súradnice polohy vysielacej antény |
Nadmorská výška vysielacej antény DME |
Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
LOC 06 (5°E/2020) ILS CAT I |
ZNA |
108,15 MHz |
Ako letové prevádzkové služby. |
491412,5N 0183727,9E |
RNG 18 NM (±10 DEG/ RNG 10 NM (±35 DEG/ | |
GP ILS 06 |
334,55 MHz |
Ako letové prevádzkové služby. |
491352,1N 0183636,0E |
RNG 10 NM (±8 DEG/1 000 ft AGL) Zostupový uhol 3,5 DEG. Referenčná výška ILS je 13,2 m. | ||
NDB |
ZLA |
404 kHz |
H24 |
491210,3N 0183037,6E |
RNG 15 NM. | |
OM |
čiarky |
75 MHz |
Ako letové prevádzkové služby. |
491210,4N 0183037,7E | ||
L |
Z |
508 kHz |
Ako letové prevádzkové služby. |
491339,4N 0183540,7E | ||
MM |
bodka/čiarka |
75 MHz |
Ako letové prevádzkové služby. |
491339,6N 0183540,9E | ||
DME |
ZNA |
CH 18 Y |
Ako letové prevádzkové služby. |
491352,1N 0183636,0E |
325 m |
RNG 25 NM. |
Mimo OPR HR sú lety a s nimi spojené služby možné len na vyžiadanie po dohode s prevádzkovateľom.
Podľa pokynov TWR alebo riadiaceho odbavovacej plochy.
Na APN a pozdĺž TWY B.
Na APN a na ploche medzi TWY A a TWY B.
Rolovať opatrne.
NIL.
Poznámka: Pre cvičné lety pozri aj odsek GEN 4.2.1.3.
TEL: 041/553 27 48
e-mail: twr.zilina@lps.sk
registrová značka lietadla, typ lietadla, pravidlá letu,
letisko odletu alebo miesto prevádzky,
letisko určenia alebo miesto prevádzky,
názov prevádzkovateľa,
predpokladaná činnosť,
začatie a predpokladané ukončenie činnosti,
telefonický kontakt na veliteľa lietadla/zodpovednú osobu,
MTOM a špecifikácia prevádzkovateľa pre účtovanie.
Prevádzka vrtuľníkov (vzlet, pristátie, rolovanie vo vzduchu, motorové skúšky, spúštanie motora a ostatné činnosti spojené s prevádzkou vrtuľníkov) povolené iba na pohybových plochách.
Za odstránenie pohybu neschopného ACFT z RWY alebo TWY je zodpovedný vlastník/prevádzkovateľ ACFT. V prípade, že vlastník/prevádzkovateľ ACFT neodstráni ACFT bez zbytočných odkladov, AD OPR zaistí odstránenie ACFT na náklady vlastníka/prevádzkovateľa ACFT a bez zodpovednosti za prípadné ďalšie škody spôsobené na ACFT.
Motorové skúšky ACFT a všetky činnosti ACFT na zemi, pri ktorých je potrebný zvýšený výkon motora, sa môžu vykonávať len na vyznačených miestach.
(Pozri AD 2-LZZI-2-3 AIRCRAFT PARKING/DOCKING CHART - ICAO)
Po odbavovacej ploche a k nej priľahlých rolovacích pásoch je umožnený pohyb poučených zamestnancov záchrannej a hasičskej služby (ZHS), plnenia leteckých pohonných hmôt (LPH) a meteorologickej služby (SHMÚ).
Služba AFIS sa neposkytuje.
Piloti sú žiadaní, aby si pred vstupom do priestorov CTR/TMA Žilina mimo publikovaného prevádzkového času TWR Žilina overili poskytovanie ATS volaním na FREQ TWR Žilina 124,150 MHz.
Postup sa odôvodňuje možnou zmenou prevádzkového času TWR Žilina, kedy nebude možné vydať príslušnú správu NOTAM v dostatočnom časovom predstihu alebo piloti sa s ňou za letu nebudú schopní oboznámiť.
Mimo OPR HR TWR Žilina sa aktivuje okrsok letiska (ATZ).
CTAF FREQ: 123,685 MHz
Volací znak: ŽILINA PREVÁDZKA
Postupujte v zmysle požiadaviek odseku ENR 1.1.8.3.
Poznámka 1: Informácie o zmenách OPR HR TWR Žilina (odsek LZZI AD 2.3.7) sú zverejňované správou NOTAM alebo na požiadanie ich poskytne stanovište FIC BRATISLAVA.
Poznámka 2: Pre informácie o klasifikácii vzdušného priestoru CTR Žilina pozri odsek LZZI AD 2.17.3.
Zatiaľ nestanovené.
Neaplikuje sa.
RWY v používaní určuje TWR Žilina ako najvhodnejšiu pre všeobecné použitie. Ak sa RWY v používaní nejaví ako vhodná na daný let, pilot môže obdržať povolenie od ATC použiť inú RWY, ale musí počítať s tým, že si tým môže zapríčiniť zdržanie.
Výstraha: Kvôli hornatému terénu v okolí letiska Žilina sa pre potreby konštrukcie náhradných postupov prevádzkovateľov (postupy pri výpadku motora, nevydarené priblíženie, v prípade straty schopnosti RNP APCH) odporúča pre:
RWY 06 ĽAVÁ ZATÁČKA.
Postupy pre vyčkávanie sú opísané a zobrazené na mapách štandardných prístrojových príletových tratí (STAR) - ICAO a na mapách priblíženia podľa prístrojov - ICAO.
Štandardné prístrojové prílety (STAR) sú zobrazené na mapách štandardných prístrojových príletových tratí (STAR) - ICAO. Ich opisy sú publikované v odseku LZZI AD 2.22.8 alebo v prípade RNP 1 príletov na stranách nasledujúcich za príslušnou mapou štandardných prístrojových príletových tratí.
Postupy pre počiatočné, stredné, konečné a nevydarené priblíženia sú opísané a zobrazené na mapách priblíženia podľa prístrojov - ICAO.
V prípade neschopnosti vykonať alebo pokračovať v RNP APCH pilot ihneď informuje ATC. Ďalšie informácie ohľadom postupov PBN v CTR/TMA sú uvedené v odseku AD 1.1.6.
Piloti prilietavajúcich lietadiel musia pri prvom nadviazaní obojsmerného rádiového spojenia s ŽILINA VEŽA:
ohlásiť identifikáciu lietadla a aktuálnu a povolenú hladinu,
ohlásiť pridelený kurz alebo priamu trať v prípade letu mimo tratí ATS.
Od pilotov vykonávajúcich priblíženie za viditeľnosti zeme sa očakáva, že nevstúpia do vzdušného priestoru triedy G.
V prípade nevydareného priblíženia musí pilot vykonať postup pre nevydarené priblíženie, publikovaný na mape priblíženia podľa prístrojov príslušného postupu pre RWY v používaní, pokiaľ ATC neurčí inak.
Postup priblíženia okruhom je možné vykonávať iba na neprístrojovú RWY 24, po prístrojovom priblížení pre RWY 06.
Pre jednotlivé kategórie lietadiel sú stanovené OCA (OCH) uvedené na mapách priblíženia podľa prístrojov - ICAO.
Piloti sú povinní vykonať svoj let tak, aby sa vyhli priestoru juhovýchodne od letiska/predĺženej osi RWY 06/24.
Pre RWY 24 je stanovený PRAVÝ okruh.
prístrojové priblíženie RWY 06 → pravý okruh RWY 24
Štandardné prístrojové odlety (SID) sú zobrazené na mapách štandardných prístrojových odletových tratí (SID) - ICAO. Ich opisy sú publikované v odseku LZZI AD 2.22.7 alebo v prípade RNP 1 odletov na stranách nasledujúcich za príslušnou mapou štandardných prístrojových odletových tratí.
Ďalšie informácie ohľadom postupov PBN v CTR/TMA sú uvedené v odseku AD 1.1.6.
Piloti, ktorí nie sú schopní dodržať SID alebo vydané neštandardné povolenia, musia informovať ATC pred odletom a žiadať náhradné povolenie.
Piloti odlietavajúcich lietadiel musia nadviazať obojsmerné rádiové spojenie s ŽILINA VEŽA za účelom získať:
letové povolenie, ktoré bude obsahovať:
letisko určenia,
SID,
povolenú hladinu,
kód SSR,
odletové inštrukcie podľa potreby,
CTOT, ak je let predmetom opatrení ATFM.
Poznámka 1: Piloti, ktorí žiadajú len letové povolenie a na spúšťanie motorov budú pripravení neskôr, musia na to upozorniť stanovište ATC, s uvedením času, kedy zamýšľajú motory spúšťať.
Poznámka 2: Letové povolenie, pokiaľ nie je z prevádzkových dôvodov k dispozícii, sa pilotom odovzdá najneskôr pred vydaním povolenia na vzlet.
povolenie na spúšťanie motorov,
Poznámka 3: Piloti môžu požiadať o povolenie na spúšťanie motorov, keď sú pripravení začať spúšťanie do 1 minúty.
povolenie na rolovanie.
Pri prvom nadviazaní obojsmerného rádiového spojenia so ŽILINA VEŽA musia piloti:
ohlásiť identifikáciu lietadla, letisko určenia, značku stojiska,
ohlásiť úmysel vykonať De/Anti-icing alebo iné požiadavky v súvislosti s vykonaním odletu podľa potreby.
Od pilotov vykonávajúcich odlet za viditeľnosti zeme sa očakáva, že nevstúpia do vzdušného priestoru triedy G.
Rezervované.
pokračovať v lete po trati v súlade s platným letovým plánom na NDB ZLA (v prípade RNP 1 STAR RWY 06 na IAF SAGAN) a vyčkávať po dobu 15 minút v poslednej pridelenej hladine,
po 15 minútach vyčkávania začať klesanie a vykonať normálny postup priblíženia podľa prístrojov.
Poznámka: Ak pilot prilietavajúceho lietadla obdržal povolenie na priblíženie pred stratou spojenia, pokračuje v priblížení na pristátie.
Za predpokladu, že prevádzková situácia to umožňuje, letové povolenie na let VFR bude vydané za podmienok uvedených v nasledujúcich ustanoveniach.
Piloti lietadiel vstupujúcich do CTR/TMA Žilina z neriadeného priestoru musia nadviazať obojsmerné rádiové spojenie na FREQ TWR Žilina (pozri odsek LZZI AD 2.18), najmenej 3 minúty pred vstupom a odovzdať údaje podľa odseku ENR 1.1.6.
Piloti odlietavajúcich lietadiel z letiska Žilina alebo iného miesta odletu v CTR Žilina musia nadviazať obojsmerné rádiové spojenie s ŽILINA VEŽA. Piloti musia následne odovzdať:
identifikáciu lietadla,
značku stojiska, prípadne iné letisko alebo miesto odletu v CTR,
žiadosť o letové povolenie v prípade letov s podaným letovým plánom alebo žiadosť o predloženie obmedzených informácií letového plánu podľa odseku ENR 1.10.1.1.5.
Príklad:
OM ABC, STOJISKO 1, ŽIADAM O LETOVÉ POVOLENIE NA LET PODĽA LETOVÉHO PLÁNU.
alebo
OM ABC, STOJISKO 1, ŽIADAM PREDLOŽIŤ LETOVÝ PLÁN NA LET VFR.
Piloti môžu byť žiadaní vyčkávať nad určeným zemepisným miestom.
Vstupné/výstupné body VFR do/z CTR Žilina | |||
---|---|---|---|
Názov | FPL kód | Poloha | Zemepisné súradnice |
L | LZZIL | Beluša | 490344N 0181923E |
K | LZZIK | Kysucký Lieskovec | 492019N 0184858E |
N | LZZIN | Makov | 492212N 0182834E |
M | LZZIM | Makyta | 491533N 0180936E |
R | LZZIR | Rajec | 490524N 0183813E |
T | LZZIT | Strečno | 491114N 0185146E |
Piloti letov VFR sa upozorňujú na požiadavku zotrvať vo VMC po celú dobu a musia upozorniť ATC, keby v ktoromkoľvek čase neboli schopní dodržať vydané pokyny.
(SID) - RWY 06
Označenie |
Trať |
Po vzlete |
Poznámky | |
---|---|---|---|---|
Stúpať do |
Spojenie | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BILNA 2S |
Stúpať v smere vzletu, v 2 500 ft AMSL točiť doľava, naletieť trať 224° (QDM 224° NDB ZLA) na NDB ZLA, točiť doprava do kurzu 013°, naletieť trať 343° (QDR 343° NDB ZLA) na BILNA. |
ŽILINA TOWER 124,150 MHz |
OBMEDZENIE: | |
MAKAL 2S |
Stúpať v smere vzletu, v 2 500 ft AMSL točiť doľava, naletieť trať 224° (QDM 224° NDB ZLA) na NDB ZLA, točiť doprava a naletieť trať 276° (QDR 276° NDB ZLA) na MAKAL. | |||
RUTKI 2S |
Stúpať v smere vzletu, v 2 500 ft AMSL točiť doľava, naletieť trať 224° (QDM 224° NDB ZLA) na NDB ZLA, točiť doľava do kurzu 052°, naletieť trať 091° (QDR 091° NDB ZLA) na RUTKI. |
OBMEDZENIE: | ||
TEKLA 2S |
Stúpať v smere vzletu, v 2 500 ft AMSL točiť doľava, naletieť trať 224° (QDM 224° NDB ZLA) na NDB ZLA, točiť doľava a naletieť trať 140° (QDR 140° NDB ZLA) na TEKLA. | |||
VADEX 2S |
Stúpať v smere vzletu, v 2 500 ft AMSL točiť doľava, naletieť trať 224° (QDM 224° NDB ZLA) na NDB ZLA, točiť doľava do kurzu 052°, naletieť trať 074° (QDR 074° NDB ZLA) na VADEX. |
ŽILINA TOWER 124,150 MHz |
OBMEDZENIE: |
ASC 6 % - 365 ft/NM
Traťová rýchlosť (kt) |
75 |
100 |
150 |
200 |
250 |
300 |
Vertikálna rýchlosť (ft/min) | 456 | 608 | 911 | 1215 | 1519 | 1823 |
(SID) - RWY 24
Označenie |
Trať |
Po vzlete |
Poznámky | |
---|---|---|---|---|
Stúpať do |
Spojenie | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BILNA 2Y |
Stúpať kurzom 254° na TP (9,0 NM DME ZNA), točiť doľava a naletieť trať 062° (QDM 062° NDB ZLA) na NDB ZLA, točiť doľava a naletieť trať 343° (QDR 343° NDB ZLA) na BILNA. |
ŽILINA TOWER 124,150 MHz |
OBMEDZENIE: | |
MAKAL 2Y |
Stúpať kurzom 254° na TP (9,0 NM DME ZNA), točiť doprava a naletieť trať 276° (QDR 276° NDB ZLA) na MAKAL. | |||
RUTKI 2Y |
Stúpať kurzom 254° na TP (9,0 NM DME ZNA), točiť doľava a naletieť trať 062° (QDM 062° NDB ZLA) na NDB ZLA, točiť doprava a naletieť trať 091° (QDR 091° NDB ZLA) na RUTKI. |
OBMEDZENIE: | ||
TEKLA 2Y |
Stúpať kurzom 254° na TP (9,0 NM DME ZNA), točiť doľava a naletieť trať 062° (QDM 062° NDB ZLA) na NDB ZLA, točiť doprava a naletieť trať 140° (QDR 140° NDB ZLA) na TEKLA. | |||
VADEX 2Y |
Stúpať kurzom 254° na TP (9,0 NM DME ZNA), točiť doľava a naletieť trať 062° (QDM 062° NDB ZLA) na NDB ZLA, točiť doprava a naletieť trať 074° (QDR 074° NDB ZLA) na VADEX. |
ASC 6 % - 365 ft/NM
Traťová rýchlosť (kt) |
75 |
100 |
150 |
200 |
250 |
300 |
Vertikálna rýchlosť (ft/min) | 456 | 608 | 911 | 1215 | 1519 | 1823 |
(STAR) - RWY 06
Význačné body |
MAG Trať |
Vzdialenosť NM |
MNM IFR nadmorská výška ft |
Poznámky |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BILNA 2A |
|
|
| |
REP BILNA |
|
|
| |
162° (QDM 162° NDB ZLA) |
11,7 |
5 000 | ||
IAF NDB ZLA | ||||
MAKAL 1A | ||||
REP MAKAL | ||||
096° (QDM 096° NDB ZLA) |
13,8 |
5 000 | ||
IAF NDB ZLA | ||||
VADEX 1A | ||||
REP VADEX 491503N 0185305E | ||||
254° (QDM 254° NDB ZLA) |
3,5 |
8 000 | ||
7,4 DME ZNA | ||||
254° (QDM 254° NDB ZLA) |
11,5 |
5 000 | ||
IAF NDB ZLA | ||||
RUTKI 2A | ||||
REP RUTKI | ||||
271° (QDM 271° NDB ZLA) |
7,6 |
8 000 | ||
6,1 DME ZNA | ||||
271° (QDM 271° NDB ZLA) |
9,4 |
5 000 | ||
IAF NDB ZLA | ||||
TEKLA 2A | ||||
REP TEKLA 485846N 0184443E | ||||
320° (QDM 320° NDB ZLA) |
6,4 |
8 000 | ||
10,0 DME ZNA | ||||
320° (QDM 320° NDB ZLA) |
9,9 |
5 000 | ||
IAF NDB ZLA |
Názov mapy |
Strana |
---|---|
Letisková mapa - ICAO | AD 2-LZZI-2-1 |
Mapa parkovania/státia lietadiel - ICAO | AD 2-LZZI-2-3 |
Letisková prekážková mapa - ICAO Typ A | AD 2-LZZI-3-1 |
Mapa štandardných prístrojových odletových tratí (SID) - ICAO SID RWY 06 ACFT CAT A/B | AD 2-LZZI-5-1 |
Mapa štandardných prístrojových odletových tratí (SID) - ICAO SID RWY 24 ACFT CAT A/B | AD 2-LZZI-5-3 |
Mapa štandardných prístrojových odletových tratí (SID) - ICAO RNP 1 SID RWY 06 ACFT CAT A/B | AD 2-LZZI-5-5 |
Mapa štandardných prístrojových odletových tratí (SID) - ICAO RNP 1 SID RWY 24 ACFT CAT A/B | AD 2-LZZI-5-9 |
Mapa štandardných prístrojových príletových tratí (STAR) - ICAO STAR RWY 06 ACFT CAT A/B | AD 2-LZZI-6-1 |
Mapa štandardných prístrojových príletových tratí (STAR) - ICAO RNP 1 STAR RWY 06 ACFT CAT A/B | AD 2-LZZI-6-3 |
Mapa priblíženia podľa prístrojov - ICAO NDB RWY 06 ACFT CAT A/B | AD 2-LZZI-7-1 |
Mapa priblíženia podľa prístrojov - ICAO ILS CAT I or LOC RWY 06 ACFT CAT A/B | AD 2-LZZI-7-3 |
Mapa priblíženia podľa prístrojov - ICAO RNP RWY 06 ACFT CAT A/B | AD 2-LZZI-7-5 |
Vizuálna približovacia mapa - ICAO | AD 2-LZZI-8-1 |